PDF Drukuj Email

Aktualności

 

 

 

 

 

Witamy na stronie internetowej biblioteki
Szkoły Podstawowej nr 9 im. Wł. Łokietka w Sieradzu

 

 

Znajdziecie tu wiele informacji dotyczących działalności naszej biblioteki
Biblioteka Szkoły Podstawowej nr 9 w Sieradzu powstała w 1999 roku wraz z rozpoczęciem działalności naszej szkoły. Mieści się obecnie na pierwszym piętrze i zajmuje pomieszczenie, w którym znajduje się wypożyczalnia i czytelnia z centrum multimedialnym.



Zbiory naszej biblioteki liczą obecnie 5500 woluminów. Gromadzimy również elektroniczne nośniki informacji oraz czasopisma.

W Centrum Multimedialnym dostępne  są cztery komputery, z których bardzo chętnie korzystają nasi uczniowie.

 


BIBLIOTEKA  SZKOLNA
GODZINY OTWARCIA

Poniedziałek   9.00 -  12.00
Wtorek         9.00 – 12.30
Środa           8.00 – 12.45
Czwartek      10.00 – 16.30
Piątek          9.15 – 14.00

INFORMUJEMY, ŻE NADAL TRWA  ZBIÓRKA  UŻYWANYCH  PODRĘCZNIKÓW.

PODRĘCZNIKI  PROSZĘ PRZYNOSIĆ  DO BIBLIOTEKI  SZKOLNEJ.




 

Konkursy






KONKURSY CZYTELNICZE w roku szkolnym 2013/2014

MUSISZ PRZECZYTAĆ TĘ KSIĄŻKĘ - KONKURS NA RECENZJĘ prace należy składać do 4 maja 2014 roku

 

 

Konkurs na najaktywniejszego czytelnika


Książki

Proponujemy rodzicom i nauczycielom następujące książki:


EDUKACJA - WYCHOWANIE

1. Accorsi M., Rodzice: jak ich zrozumieć?, Warszawa 2004
2. Bąk J., Między nami: scenariusze lekcji wychowawczych, Kraków 2004
3. Boguszewska A., 160 pomysłów na nauczanie zintegrowane w klasach I-III, Kraków 2004
4. Bragdon A., Gimnastyka dla mózgu, Warszawa 2003
5. Czapnik E., Egzamin zewnętrzny sukcesem ucznia i nauczuciela, Warszawa 2005
6. Dennison P., Integracja mózgu : wpływ integracji mózgu na osobowość i funkcjonowanie człowieka, Błonie 2004
7. Dennison P., Gimnastyka mózgu w pracy i zabawie, Błonie 2005
8. Drapeau Ch., Jak uczyć się szybko i skutecznie, Warszawa 2002
9. Dzierzgowska I., Rada Rodziców : sposoby skutecznego działania w szkole, Warszawa 2007
10. Dzierzgowska I., Wszystko o Radach Rodziców, Warszawa 2007
11. Elliot J., Dzieci i młodzież w kłopocie, Warszawa 2000
12. Faber A., Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły, Poznań 2001
13. Fox J., Odkryj silne strony twojego dziecka, Warszawa 2009
14. Gałkowski T., Jak zrozumieć swoje dziecko, Warszawa 2003
15. Gołaszewska E., Baw się słowami, Kielce 2008
16. Gordon T., Wychowanie bez porażek w praktyce, Warszawa 2004
17. Gruszka M., Scenariusze godzin wychowawczych dla szkoły podstawowej, Gdańsk 2005
18. Hannaford C., Zmyślne ruchy, które doskonalą umysł, Warszawa 1998
19. Healey J., Leworęczność : jak wychować leworęczne dziecko w świecie ludzi praworęcznych, Gdańsk 2003
20. Hornby G., Nauczyciel wychowawca, Gdańsk 2005
21. Joyce B., Przykłady modeli uczenia się i nauczania, Warszawa 1999
22. Kicinski A., Awans zawodowy nauczyciela religii, Warszawa 2006
23. Kiezik-Kordzińska E., Szkoła dialogu : jak skutecznie porozumiewać się, Warszawa 2004
24. King G., Umiejętności terapeutyczne nauczyciela, Gdańsk 2004
25. Knaflewska J., Ilustrowane dzieje literatury polskiej, Poznań 2005
26. Koletyńska K., Spotkania z rodzicami – inaczej, ciekawiej, skuteczniej, Warszawa 2004
27. Konarska T., Szkolne prawo pracy, Warszawa 2010
28. Kordziński J., Hospitacja może być przydatna, Warszawa 2004
29. Leo S., Nagle wszystko rozumiem, Kielce 2002
30. Łobaza A., Edukacja regionalna, Rzeszów 2001
31. Łobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2007
32. MacBeath J., Czy nasza szkoła jest dobra?, Warszawa 2003
33. Marcus I., Nocne straszydła : dlaczego dzieci boją się zasypiać, Sopot 2005
34. Mazińska M., Polityka edukacyjna Unii Europejskiej, Warszawa 2004
35. Miyata C., Mów śmiało, Gdańsk 2005
36. Niemierko B., Kształcenie szkolne : Podręcznik skutecznej dydaktyki, Warszawa 2007
37. Niemierko B., Pomiar wyników kształcenia, Warszawa 1999
38. Norman U., Trening pamięci, Warszawa 2002
39. Osuch M., Prawa człowieka w szkole, Warszawa 2008
40. Pielachowski J., Organizacja, kierowanie i nadzór pedagogiczny w szkole, Poznań 2009
41. Reichholf J., Żyć i przeżyć : zależności ekologiczne, Warszawa 1999
42. Ridley D., Jak nauczyć dzieci odpowiedzialności, Gdańsk 2005
43. Rodak H., Od obrazka do słowa, Warszawa 1994
44. Szaleniec H., Jak komunikować uczniom wyniki egzaminów, Warszawa 2004
45. Stańczak I., Wspieranie rozwoju zdolności uczniów w edukacji wczesnoszkolnej, Kielce 2008
46. Strycharska-Gać B., Za szkolnym progiem, Warszawa 2005
47. Suświłło M., Inteligencje wielorakie w nowoczesnym kształceniu, Olsztyn 2004
48. Tarszkiewicz M., Metody wspierania rozwoju ucznia, Warszawa 2009
49. Tillman D., Poszerzanie świata : wychowanie w duchu wartości, Warszawa 2004
50. Tillman D., Wychowanie w duchu wartości : przewodnik, Warszawa 2004
51. Uhman G., Motywowanie uczniów w praktyce, Warszawa 2005
52. Vopel K., 10 minut przerwy, Kielce 1999
53. Wiszniewski A., Sztuka mówienia, Katowice 2003
54. Wyckoff J., Spraw by twoje dziecko zamiast nie mówiło tak, Warszawa 2005
55. Zakrzewska B., Litery trudne-nietrudne, Warszawa 2005
56. Zakrzewska B., Moje dziecko źle czyta i pisze, Warszawa 1997
57. Zawadzka D., I ty możesz mieć super dziecko, Warszawa 2006
58. Zbróg Z., Edukacja medialna w kształceniu wczesnoszkolnym, Kielce 2008
59. Zubrzycka E., Jak pomyślę, tak zrobię, Gdańsk 2008

DYSFUNKCJE

1. Bogdanowicz M., Dyslekcja w kontekście nauczania języków obcych, Gdańsk 2004
2. Bogdanowicz M., Metoda Weroniki Sherborne w terapii i wspomaganiu rozwoju dziecka, Warszawa 1992
3. Bogdanowicz M., Ryzyko dyslekcji : problem i diagnozowanie, Gdańsk 2004
4. Bojarska L., Od walenia po łapach do zmarszczenia brwi, czyli o środkach dyscyplinujących w szkole, Warszawa 2009
5. Brejnak W., Dyslekcja: nie jesteś sam, Warszawa 2005
6. Cain B., Chyba jestem nieśmiały, Gdańsk 2007
7. Czajkowska I., Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne w szkole, Warszawa 2005
8. Danilewska, J., Agresja u dzieci: szkoła porozumienia, Warszawa 2002
9. Davis R., Dar dyslekcji : dlaczego niektórzy zdolni ludzie nie umieją czytać i jak mogą się nauczyć, Poznań 2001
10. Elliott J., Dzieci i młodzież w kłopocie, Warszawa 2000
11. Dembińska-Wola M., Zabawy logopedyczne, Warszawa 1999
12. Fox J., Odkryj silne strony twojego dziecka, Warszawa 2009
13. Franczyk A., Skarbiec nauczyciela-terapeuty, Kraków 2005
14. Hallowell E., W świecie ADHD, Poznań 2004
15. Harland S., Dziecko nadpobudliwe czy genialne, Warszawa 2004
16. Knez R., Saper czyli jak rozminować agresję, Kraków 2004
17. Kołodziejczyk J., Agresja i przemoc w szkole, Kraków 2004
18. Kozak S., Patologie wśród dzieci i młodzieży, Warszawa 2007
19. Muller W., Jak uwolnić się od lęku, Kraków 2005
20. Phillips A., Jak mówić dziecku, Warszawa 2002
21. Raymond S., Jak pomóc dzieciom radzić sobie z dyslekcją, Kielce 2004
22. Rodak H., Od obrazka do słowa, Warszawa 1994
23. Rosenberg M., Porozumienie bez przemocy, Warszawa 2003
24. Rumpf J., Krzyczeć, bić, niszczyć: agresja u dzieci w wieku do 13 lat, Gdańsk 2003
25. Serfontein G., Twoje nadpobudliwe dziecko, Warszawa 2005
26. Seweryńska A., Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej, Warszawa 2004
27. Skorek E., 100 tekstów do ćwiczeń logopedycznych, Gdańsk 2005
28. Szostek S., Porozmawiajmy o agresji, Kraków 2004
29. Vopel K., Latający dywan : Łatwiejsza nauka dzięki odprężeniu, Kielce 2004

AGRESJA I PRZEMOC

1. Bogdanowicz M., Metoda Dobrego Startu, Warszawa 2005
2. Dambach K., Mobbing w szkole: jak zapobiegać przemocy grupowej, Gdańsk 2003
3. Domagała J., Żyć w zgodzie, Toruń 2006
4. Ernst K., Szkolne gry uczniów, Warszawa 1991
5. Gordon T., Wychowanie bez porażek, Warszawa 2005
6. Giermakowska A., Jak przezwyciężać trudności w nauce,Kielce 2008
7. Kołodziejczyk J., Agresja i przemoc w szkole, Kraków 2004
8. Kozak S., patologie wśród dzieci i młodzieży, Warszawa 2007
9. Mazur J., Przemoc w rodzinie, Warszawa 2002
10. Migała P., Dlaczego uczeń staje się agresywny?, Kielce 2008
11. Rogers P., Narkotyki i nastolatki, Gdańsk 2004
12. Rumpf J., Krzyczeć, bić niszczyć : agresja u dzieci w wieku do 13 lat, Gdańsk 2003
13. Seweryńska A., Uczeń z rodziny dysfunkcyjnej, Warszawa 2004
14. Zubrzycka E., Powiedz komuś!, Gdańsk 2008

RELIGIA

1. Cruz J., Cuda Eucharyetyczne i Eucharystyczne zjawiska w życiu świętych, Gdańsk 2004
2. Jan Paweł II, Encyklika Evangelium Vitae, Poznań 1995
3. Kiciński A., Awans zawodowy nauczyciela religii, Warszawa 2006
4. Królikowska A., Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce, Kraków 2001
5. Program nauczania religii, Kraków 2001
6. Zaleski W., Święci na każdy dzień, Warszawa 2005